onsdag, januari 27, 2010

Hälsomätning

ja det har jag gjort idag.. det var... intressant. I samband med att jag får ett träningsprogram gör de även en mätning av muskler, fett å så i min kropp för att se hur det ser ut å vad/om man ska förbättra (kommer även göra en ny om ett antal veckor för att se om min träning ger resultat.)

i alla fall.. jag hade normalt med fett, ganska lite muskler och för mycket vätska (vilket beror på att man har oregelbunden eller dålig kost) jag tyckte det var lite konstigt då jag ändå tränar rätt mycket och tycker att jag äter regelbundet och bra.. MEN inga kolhydrater vilket inte var bra.. så för att bygga upp min muskelmassa måste jag börja äta lite kolhydrater igen. jag trodde faktiskt inte att det här med att utesluta kolhydrater skulle spela så stor roll resultatmässigt men det gör det tydligen. ack så fel man kan ha!

men det var väldigt bra att veta! sånt borde de ha på alla gym! eller överallt så man vet lite hur det står till i kroppen.

annars har jag vart å fikat med anna å åsa idag. det var trevligt! kul att umgås lite.. inte ofta man hinner med sånt nu för tiden tyvärr.. nej nu är det väl bäst att sova.. typ snöstorm ute så jag får väl gå upp tidigare så jag kommer iväg å fram... usch!!!!

1 kommentar:

Nina sa...

Hej vännen, du har fått en award så gå in på min blogg så får du se:) KRAM!