söndag, mars 21, 2010

Veckans träning

tänkte härma lena å skriva ner min vecko-tränings-planering i måndags.. men det glömde jag bort så det får bli en veckan-som-var-tränings-planering:

måndag:
uppv: crosstrainer
styrka: axlar, rygg, biceps

tisdag:
uppv: wave
styrka: ben, bröst, triceps

onsdag:
uppv: crosstrainer
styrka: axlar, rygg, biceps

torsdag:
uppv: wave
styrka: ben, bröst, triceps

fredag:
Activio

lördag:
Easyline

söndag:
Vila

det var min vecka det. ska planera nästa vecka imorrn. weee det är kul med träning!

btw, om man vill arbeta med hälsa, kost och träning. vad ska man läsa då??

4 kommentarer:

Nattpyre/Lena Bergsten sa...

Jösses kvinna! Du är redig så hälften vore nog(hehe.. ne kör för fan - jag gillart :) )
Tycker iofs att du ska dela upp ditt program ännu mer så du får längre vila per muskelgrupp. ;)

Antingen kan du läsa till bl a personlig tränare, kostrådgivare, friskvårdsterapeut, hälsocoach eller dietist. Finns en uppsjö av saker man kan utbilda sig till. :)
Till att börja med kan man alltid på egen hand lätt komma över böcker om hälsa, kost och träning. Bli lite påläst och kanske upptäcka vad som är mest intressant och hur och vad du vill jobba med. Dietist är ju fyra år på högskola t ex. Kostrådgivare finns inte på högskolor utan nästan uteslutande privat och är icke studiemedelsberättigat. Kostar skjortan men är gjort på några veckor.. Du får forska! :)

Hanna sa...

mm.. jag har tänkt på det med, men pernilla tyckte jag skulle köra på med mina program! men men.. har faktiskt tänkt att dela upp dem lite mer.. så ja blir riktigt biffig till sommarn! =)

ja det är ju det!! finns hur mkt som helst som verkar skitkul.. å sen är det ju det med vad man får för jobb.. å sen vill jag helst inte flytta från skövde..
sjuksköterska och socionom är yrken jag skulle vilja läsa till oxå.. gaaahhh!! jag tror jag blir kvar på tuben ett tag till ;)

fiaelia sa...

har två bekantingar som läst något med kost och hälsa på högskolan i Trollhättan (eller därikring) som nog skulle passa in på din beskrivning. vet inte hur arbetsmarknaden ser ut efteråt eftersom utbildningen nog blir ganska smal (?), men du kan ju kolla upp! generellt skulle jag råda dig till en utbildning med bred bas (dietist får jag för mig är ganska brett? och naturligtvis socionom eller sjuksköterska!). då har du fler val- och jobbmöjligheter och skulle det visa sig att du har möjlighet att få jobb inom ett smalt område kan man alltid skaffa sig specialkompetens om det skulle behövas. å andra sidan kanske det blir en längre utbildning, men generellt skulle jag säga bred bas. folk vet vad det innebär och den blir konkurrenskraftig på ett helt annat sätt, även om det an finnas undantag med jättebra smalare utbildningar. jeje. dagens tips dagens tips la la la la la dagens tips! (för att citera de däringa Youtubeklippen Calle spelade) (;

fiaelia sa...

för övrigt tänker jag inte ens kommentera träningen. bara få dåligt samvete och göra några situps.