onsdag, oktober 13, 2010

Stolt!

Jag har nog inte berättat detta men jag har slutat röka! lr jag har aldrig sett mig själv som en rökare, men jag har alltid feströkt. som tur var har jag aldrig fastnat helt och börjat röka på heltid, men som sagt, alltid feströkt (å nån gång ibland sådär för att va social).

Men nu efter semestern bestämde jag mig. Nu får det va bra! och jag har inte tagit ett bloss sen dess, inte velat heller.
Jag vill inte se mig själv som en rökare (och nackdelarna med att röka behöver jag inte ens berätta va?)
Jag tror att mycket för mig med rökningen har vart det sociala. eftersom jag inte röker i vanliga fall är det väldigt ihopkopplat med alkohol, och just den sociala biten, att man går ut några stycken, pratar.. tror på ett sätt att jag har vart rädd för att missa nått, vilket är löjligt att tänka egentligen, men ja, ni fattar.

Iallafall bestämde jag mig (och några kompisar till) att vi skulle lägga av. Sluta upp med dumheterna. Festade jag inte på en månad tänkte jag inte ens på cigg på en månad.. och när man tränar så mkt som jag är det ju pinsamt att dra i sig ett helt paket på helgen!
Jag har inte känt mig utanför, och jag har hängt med ut och pratat och jag har inte känt nått röksug!

Iallafall bestämde jag mig för att göra det ordentligt. läste boken Äntligen icke rökare av Allen Carr, vilken fick mig helt att ändra mitt tankesätt angående cigaretter! (TIPS!)

Vad jag ville säga med mitt dravel var att jag slutat feströka, det var inte alls svårt och det känns sketabra! :)

1 kommentar:

fiaelia sa...

våååågeeeeen! :D