torsdag, november 20, 2008

Det rätta.

så. nu har jag pratat med chefen. han ville att jag skulle skriva på anställningspapper, men jag sa att det inte kändes rätt å blabla. vill absolut inte skriva på några papper när det känns såhär! han sa till mig att gå hem å tänka på saken och höra av mig på fredag om jag vill ha jobbet eller inte (bra att han vill ge mig jobb iaf) men svaret är givet, NEJ!

känns idiotiskt på ett sätt att tacka nej till ett heltidsjobb då arbetssituationen i Sverige ser ut som den gör, men då är jag hellre arbetslös än att ha ont i magen varje dag för att gå till jobbet, behöva tassa runt på tå för att man är rädd att göra chefen förbannad, vilket han blir av ingenting.. å när jag hör hur han gapar å skriker på folk som varit där i över 10 år förstår jag ju att det inte blir bättre.. å hans kontor är precis bakom receptionen.. så vänder man sig om ser man honom.. övervaka.. nej fy! jag känner att detta är helt rätt val. och skulle det krisa vet jag att min familj hjälper mig!

ska iaf jobba i tibro idag igen, å det känns skönt.. blir väl förhoppningsvis några dar i veckan.. kan som vanligt inte lova nått, men det verkar som produktionen går lite uppåt igen.. bara att hoppas.. trivs ju så bra.. sen känner jag mer å mer för utbildningen jag sökt.. hoppas hoppas jag kommer in! men spn tur har man väl inte förstås...

nej, nu måste jag göra mig iordning!

1 kommentar:

Anonym sa...

shit är det silvester vi snackar om? har en kompis som precis börjat jobba där som receptionist... sanna?