lördag, februari 19, 2011

1. Min idrottsbakgrund

Har alltid vart rätt sportig av mig. testat det mesta, handboll, innebandy, ridning, badminton.. och orientering! haha, det förvånar mig mest eftersom jag alltid har hatat att springa och är värdelös på kartor, haha. jag höll på ett rätt bra tag.. tror inte jag tyckte det var så värst kul, men mina kompisar höll ju på å då ville man ju inte va utanför.. haha

men något som jag verkligen fastnade för var handbollen! Tror jag började när jag var 6 och slutade när jag gick på gymnasiet. Ja det var riktigt kul, många roliga minnen från alla matcher och kuper! Men sen på gymnasiet fick man ju andra intressen än att träna 3 dar i veckan och spela matcher på helgerna. Så då la jag av. Vilket jag faktiskt ångrar lite. eller inte ångrar, men saknar lite..

Sen dess har jag väl gått på gym till och från, ganska sporadiskt. På gymmet i Hjo var det en del spinning, aerobics och stepup som gällde. Sen flyttade jag till skövde och testade på både Friskis och Feelgood, och även där var det väl mest gruppträning som gällde, några styrkepass mest för att "det behövs" Såg väl mest styrketräningen som ett "nödvändigt ont". Ville helst inte svettas för mycket. Fuskade gärna under spinningpassen, haha..
När jag tänker efter så har min gymträning tidigare gått ut på att hålla mig smal. Och att äta efter träning ville man ju helst undvika, man ville ju inte bli tjock nu när man hade tränat! (nån som känner igen sig?)

Men sen hände det nått förra året. Jag började träna mer regelbundet. Jag började gilla att styrketräna. Bytte till nytt gym i januari (världens bästa Livingroom) och fick en nytändning! Ändrade mitt sätt att se på träning och kost. Älskar att ta ut mig ordentligt på exempelvis spinnig, känna svetten rinna.. Började ÄLSKA styrketräning! Satsade mer och mer på att bygga muskler. Älskar att se hur jag orkar ta tyngre och tyngre vikter och hur man knappt kan ta sig uppför trappan efter ett gött benpass. Jag har blivit bättre med kosten, och nu är det mer att jag får ångest när jag av någon anledning inte kan äta efter passet!

så ja. nu blev det massa tjat som vanligt, men det är väl lite av min idrottsbakgrund.
Se vad som händer härnäst i träningsväg!

Inga kommentarer: