onsdag, februari 16, 2011

ynklig

mår inte riktigt bra idag.. jättetrött, hängig å lite ont i halsen.. fan! kom bara helt plötsligt i förmiddags, mådde inte alls bra plus att min mage inte kändes bra.. blev livrädd då det går både magsjuka, influensa, förkylningar å allt möjligt på jobbet.. folk är både lediga och sjuka så vi andra har sjukt mkt att göra just nu, då vill man inte bli sjuk heller. Vilar från allt vad träning heter och bara tar det lugnt och försöker kurera mig.

Hinner man ligga å få framtidsångest oxå. haha. vad ska man göra med sitt liv?? missförstå mig rätt för jag trivs jättebra med mitt jobb, men när jag bytta hade jag i baktanke att börja plugga till hösten... men tänk om jag inte kommer in/vill plugga det? vad ska jag göra då? vet ju inte hur det blir med jobb då.. är ju säsong mellan maj-nov typ, så mkt som det är att göra nu är det ju aldrig annars, så man vet ju inte hur det ser ut efter säsongen.. om det finns jobb eller inte..

sen är det ju dethär med pengar. som alltid. hatar pengar! som ni säkert vet har det ju vart/varit massa skit i egypten, får inte resa dit.. egyptenresor utgör 30% av vår produktion. så det har ju blivit mindre att göra. som tur är har det bara varit några få dagar jag inte behövt jobba, å det börjar ju öka så smått igen.. men man blir ju lite orolig ändå.har ju bara timanställning än sålänge, blir väl säsongsanställning framöver. och då kommer vi till nästa fråga. semester då? jag kan ju inte med att börja tjata om att ha semester innan jag vet vad jag har för anställning då. och då blir ju semestern obetald (har ju lite semesterpengar å sånt som jag fick när jag slutade på tuben, men det var inte så värst mkt, å de lär väl gå åt snabbt..) har jag råd med det? vill verkligen ha semester, men som sagt, pengar? å så vill jag åka på Sweden Rock, men även det är ju en pengafråga. har man råd? och om jag nu ska plugga, då borde jag verkligen inte va ledig utan jobba och verkligen spara varenda krona... ååååååååååå.. alla dessa val! Nej, ingen idé att ligga här och grubbla nu. Jag ska ta det som det kommer!
Det rer säj som en brukar säjja!

nu fick jag skriva av mig lite iaf, inte tänka på det nu!
ska strax äta vitlök, dricka cvitaminbrus å sen en stor whiskey.. mmm. whiskeyn alltså. sen håller jag alla tummar för att jag mår bra (iallafall bättre) imorrn!
på fredag ska jag å några jobbarkompisar till Landvetter på lite "studiebesök" det ska bli skoj! då vill man ju må bra! :)

Inga kommentarer: