onsdag, april 14, 2010

Internet

läste det här inlägget som Fia skrev, och tänker på allt jag kunnat göra istället för att sitta vid datorn! ex. nu, gå och lägga mig eftersom jag tänkte gå på lenas tidiga spinningpass imorrn..
Å calle upplyste mig tidigare idag när jag klagade på att jag inte hinner göra nått innan jag åker till jobbet, att jag har 5 timmar på mig.
eller jag går (oftast)upp vid 8, åker vid 13. jag är på gymmet ca 1 timme, kan räkna 1,30 med "restid" å dusch. matlagning ca 30min. alltså 2 timmar.
3 timmar som bara försvinner. där jag borde hinna plocka å diska å allt vad jag har ångest för att jag inte hinner.. så vad gör jag av timmarna.. kan det vara slösurfandet (flikandet) som tar min tid? mm.. jag tror det.
kanske skulle ha en datorfri dag!!

fast inte imorrn.. kanske torsdag? eller nån dag nästa vecka..

2 kommentarer:

Nattpyre/Lena Bergsten sa...

För ett par år sedan så blev det något fel på uppkopplingnen hemma hos mig och jag kunde inte surfa på flera veckor. De första dagarna var jag lite rastlös och tyckte att det var tråkigt men efter två veckor så önskade jag att jag fick vara utan uppkoppling för alltid. Man gör otroligt annorlunda saker när man slutar surfa. :)

Hanna sa...

mm.. jag måste sluta lägga så mkt tid framför datorn.. köpte ju en surftelefon så jag surfa lite på den typ på raster å sånt.. men istället surfar jag både på den OCH datorn.. fan.. jag har fan ett beroende..