onsdag, maj 05, 2010

hannas matlagningsskola!

då mina vännerrrr! tycker ni om exotiska smaker som kassler, tomat å vitlök?
då har jag nått för er, häng med vettja!

1. Skär en massa körsbärstomater (vanliga funkar oxå)

2. Strimla å stek kassler så att vattnet försvinner

3. Blanda matlagningsgrädde, lite potatismjöl, salt å peppar. pressa i en vitlöksklyfta å strö i färsk eller fryst persilja.

4. Smörj en form. i med ett lager tomater, kassler, ett till lager tomater och häll över blandningen.

5. in i ugnen, 200gr ca 15 min. tadaaaa! servera med vad du vill. jag valde broccoli å kornris.

å det bästa av allt... matlådor!! tjoho. ni som känner mig vet att jag är en sucker för matlådor. min kära sambo blir vansinnig när jag fyller frysen med lådor. MOHAHAHAHAAAA



å så får jag väl slänga in en dagens kost oxxxxxå:

Frukost: Havre&quinoagröt m. linfrö, mjölk, blåbär + 1 ägg
Mellanmål: 1 blodgrape
Lunch: korvgryta m. grönsaker å bulgur
Mellanmål: proteindrink
Middag: kasslergratäng, broccoli, kornris
Efter träning: banan
+ ett antal koppar kaffe... å 2 kokosbollar (bra hanna! men nu är dom slut)

har vart en tröttisdag. bara trött å seg hela dan.. skulle fikat med mina kära vänner men alla avbokade, haha.. lika bra det egentligen.. helt slut. körde rygg å biceps på gymmet förrut å nu ska jag kolla ett avsnitt biggest loser innan det är dags att sova!

Inga kommentarer: